A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великокоровинецький ліцей
Чуднівської міської ради Житомирської області

УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Правління учнівського самоврядування, від імені учнів, виражаючи суверенну волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини – учня, та гідних умов її життя, піклуючись про зміцнення учнівського самоврядування в школі, прагнучи розвивати і зміцнювати демократію у суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів, приймає цей Статут – основний закон учнівського самоврядування Великокоровинецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.      

 

Парламент

 

Розділ 1

 

ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ

 

Стаття 1

Учнівське самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.     

 

Стаття 2

Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей , створена людьми і для людей, а учні є людьми!

Стаття 3

       Символами учнівського самоврядування школи повинні бути: Прапор, Герб, Гімн школи.

 

Стаття 4

       Учнівське самоврядування відповідає структурі:

СИСТЕМА САМОВРЯДУВАННЯ У ВЕЛИКОКОРОВИНЕЦЬКІЙ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

Форма правління: Парламентська республіка

               Учнівське самоврядування очолює Президент, який обирається на зборах Парламенту таємним голосуванням. Парламентська республіка об’єднує учнів 5-11 класів. Центр «Вожатий» керує учнями молодших класів, які становлять собою чотири окремі загони. Виконавчим органом є Збори Парламенту, якими керує Президент та прем’єр-міністр. До складу зборів входять міністри разом з вісьмома центрами, які очолюють і лідери класних колективів – старости. Такі збори збираються два рази на місяць. Кожен з центрів має пріоритетні напрями діяльності, свій план роботи та проекти. Основним Законом учнівського самоврядування є Статут.

 

Структура управління:  

Фото без опису

Учнівське самоврядування очолює Президент, який обирається на зборах Парламенту таємним голосуванням. Парламентська республіка об’єднує учнів 5-11 класів. Центр «Вожатий» керує учнями молодших класів, які становлять собою чотири окремі загони. Виконавчим органом є Збори Парламенту, якими керує Президент та прем’єр-міністр. До складу зборів входять міністри разом з вісьмома центрами, які очолюють і лідери класних колективів – старости. Такі збори збираються два рази на місяць. Кожен з центрів має пріоритетні напрями діяльності, свій план роботи та проекти. Основним Законом учнівського самоврядування є Статут.

Розділ 2

 

ПРАВА, СВОБОДИ, ОБОВ’ЯЗКИ

 

Стаття 1

Кожен, хто навчається в школі має право:

  • діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободу інших;
  • за образу його честі і гідності подати заяву в актив школи;
  • подати свою пропозицію в актив учнівського самоврядування;
  • висувати кандидатуру, а також сомовисуватися і бути обраним в будь-який орган школи;
  • брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки і т. і.);
  • ставити питання про перебування в школі учня школи, якщо той своїми діями порушує закони школи;
  • вибирати профіль навчання, факультативи і додаткові заняття, мистецькі гуртки , студії;
  • не з’явитися на урок тільки за домовленістю з учителем або директором школи;
  • достроково здати програму за навчальний рік і перейти в наступний клас;
  • вимагати щоб урок закінчився відразу після дзвінка на перерву.

 

 

Стаття 2

Кожен учень зобов’язаний:

  • пройти курс навчання в школі;
  • подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;
  • виконувати вимоги вчителя по підготовці до уроків;
  • дотримуватись норм статуту та законів школи.

 

Стаття 3

 

Закон “Про захист честі та гідності учня школи, викладача і працівника школи”

       Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.

Образою честі і гідності людини є:

  • нанесення побоїв, побиття;
  • загроза, залякування і шантаж;
  • вживання образливих слів, кличок;
  • дискримінація за національними і соціальними ознаками;
  • глузування з фізичних недоліків;
  • поява в стані сп’яніння;
  • добровільне прийняття на себе функції раба (“шістки”);
  • здирство, вимагання;
  • крадіжка;
  • псування особистих речей інших людей;
  • брудні наклепи, плітки;
  • будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини.
  •  

     

    Стаття 4

    Повноваження Президента.

     

    Президент :

  • планує і веде збори Правління (чи призначає ведучих);
  • розподіляє завдання між активом;
  • співпрацює з директором школи та радником Правління Самоврядування .
  • виконує функцію зв’язку між учнями й адміністрацією школи;
  • відповідає за підготовку майбутніх керівників самоврядування в школі.            Є лідером!
  •  

    Стаття 5

    Повноваження заступника Президента (Прем'єр-міністра).

    Заступник:

  • є його правою рукою;
  • за відсутності  виконує його обов’язки;
  • допомагає Президенту виконувати його обов’язки;
  • щохвилини готовий перейняти обов’язки Президента.
  •  

    Стаття 6

    Повноваження членів Правління

     

    Члени правління:

  • керують роботою окремих комісій.
  • збирають ідеї учнів своїх класів стосовно роботи самоврядування і представляють їх на зборах Правління.
  • представляють своїм класом звіти роботи Правління Самоврядування.
  •  

     

    Стаття 7

    Положення педагога-організатора:

  • виконує функції радника самоврядування в різних сферах діяльності;
  • виконує функції посередника між самоврядуванням, вчителями, батьками.
  • Основні напрямки діяльності:

  • методично правильно готувати учнів до самоврядування;
  • педагогічно грамотно керувати їх діяльностю;
  • поступово розширювати функції самоврядування в різних сферах діяльності;
  • рекомендувати органам самоврядування суспільно-значущі і цікаві колективні справи;
  • чітко визначати обов’язки;
  • включити в систему самоврядування якомога більше учнів;
  • зміцнювати і розвивати колективні традиції;
  •  організувати постійний контроль за виконанням єдиних педагогічних вимог до учнів за допомогою самоврядування;
  • будувати взаємини між органами самоврядування, колективом учнів і педагогів на ідеях педагогіки співробітництва;
  • розширювати гласність в роботі самоврядування.

    Розділ 3

    МІНІСТЕРСТВА

     

    Стаття 2

     

    Міністерство охорони здоров'я та спорту.

     

     Робота цього міністерства полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова міністерства повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени міністерства повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.

     

     

    Стаття 3

     

    Міністерство культури.

     

    Культмасова комісія:

  • керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;
  • організовує оформлення школи та класних кімнат;
  • несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;
  • вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності. Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.
  •  

    Стаття 4

     

    Міністерство освіти.

    Навчальна комісія:

  • організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки; 
  • залучає учнів до гуртків;
  • надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів,;
  • бере участь в обладнанні навчальних кабінетів, організації виготовлення навчальних посібників;
  • проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників);
  • члени комісії беруть участь в підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання).

    Стаття 5

     

    Міністерство інформації

       Прес – центр учнівського самоврядування. Організовує та здійснює художнє оформлення шкільного інтер’єру, готує і проводить інформації з різних питань. Висвітлює цікаві шкільні традиції.

       Інформаційна комісія. Інформує учнів, батьків, вчителі про всі події, які відбуваються в школі, різними засобами інформації (газета, радіо, рекламні оголошення).

     

    Стаття 6

     

    Міністерство доброти і милосердя.

     

    Бере посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством, займатись самообслуговуванням, бере участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни. Допомагає одиноким літнім людям, ветеранам, інвалідам.

    Стаття 7

     

    Міністерство охорони і порядку.

     

    Комісія охорони і порядку:

  • надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями Правил для учнів;
  • організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах, призначає та інструктує відповідальних чергових Правління, оцінює якість виконання цієї роботи;
  • виховує в учнях бережливе ставлення до збереження шкільного майна;
  • створює бригади учнів для ремонту меблів та  шкільного інвентарю;
  • призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями школи;
  • виходить з пропозиціями на батьківський комітет, правління школи з питань поведінки учнів;
  •  

    Стаття 8

     

    Міністерство вожатих.

     

    Допомога вчителям молодших класів в організації виховних заходів. Організація виставок дитячих малюнків. Проект «Ігроманія» - вожаті проводять ігри з учнями 1-4 класів на великих перервах. Є координатором дитячої  організації «Веселка», яка є підрозділом міністерства.

     

    Стаття 9

     

    Міністерство – керівники старостату.

            

    Керівники старостату:

  • піклуються про молодших школярів;
  • залучають дітей, підлітків до господарсько – трудової діяльності та до участі в спортивних секціях, змістовного дозвілля;
  •  
  • готують творчі виставки учнів;
  • в кожному класі організовують культурно – масову роботу, залучають учнів до участі в загально - шкільних заходах;
  • надають посильну допомогу класним керівникам.

    Розділ 4

     

    ВИБОРИ

     

    Стаття 1

     

    Положення про Президента самоврядування школи.

     

    Про вибори Президента Правління:

  • кандидати висуваються як групою учнів, так і шляхом самовисування;
  • кандидатура має бути підтверджена не менш як 10-ма підписами представників не менш 4-х класів школи;
  • президент обирається простою більшістю голосів учнів класів школи шляхом таємного голосування.
  • президент обирається терміном не більше ніж на два роки.
  • право бути обраним має кожен учень 8-11 класів школи.
  • голова приступає до своїх обов’язків на наступний день після відкритого оголошення результатів виборів.
  •  

    Стаття 2

     

    Права та обов’язки Президента.

    Президент є гарантом прав учнів, визначених законами.

             Президент призначає організаторів міністерств, а також безпосередньо коригує і спрямовує роботу міністрів і старост класів.

             Президент може бути присутнім на засіданні педагогічної Ради, виступати на захист учнів школи.

    Президент що чверті звітується перед Правлінням.

    Правління може оголосити імпічмент президенту в разі невиконання останнім своїх обов’язків і порушень законів школи.

     

             Президент  поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.

     

    Стаття 3

     

    Положення про Правління Учнівського Самоврядування

            

    Правління  учнівського самоврядування – орган влади школярів, що підпорядковується загальним зборам.

             Обраним до правління може бути кожен учень, що визначає статут і дотримується законів школи.

             Кожен клас обирає двох представників до Правління школи (8-11 класи), один представник від 5-7 класів.

     

             Правління вирішує питання про порушення законів школи і, в залежності від кількості і ступеня порушень, накладає стягнення (вибачення, публічне вибачення, відшкодування збитків, повторне чергування тощо.

             Правління може подати клопотання до адміністрації школи про виключення учня або апеляцію про його виключення.

             Правління може подати клопотання про захист учня в конфліктній ситуації з викладачем чи працівником школи.

             Правління організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, направлених на покращення умов життя школи.

             Правління контролює та кординує роботу старост класі.

             Староста класу – це учень, що слідкує за дотриманням учнями, викладачами та працівниками школи законів в межах класу, сприяє організації життя класного колективу.

             Старосту обирає класний колектив або призначає класний керівник.

             Староста звітується перед головою самоврядування, класним керівником, адміністрацією школи.

             Правління коригує статут учнівського самоврядування для нинішніх та майбутніх поколінь учнів.

  •  

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора